Tabata zsírégető mozduljanyu 4perc hogyan lehet böjtölni a fogyásért

3 perc zsírégető tabata

Szerző: admin Már 9, Bodyhiit edzésprogramok Mi az első számú oka annak, hogy nem mozgunk eleget? Hát persze, hogy az időhiány!

20 perces TELJES TEST edzés a Margitszigetről karcsúsító pakolás vélemények

Ami tovább rontja a helyzetet, hogy nem csak magára az edzésre kell időt fordítanunk, hanem el kell jutnunk az edzés helyszínére, át kell öltöznünk, le kell zuhanyoznunk. Így órákat kell rászánni a hagyományos edzésekre. Szerencsére több módszer is létezik, amivel rövid idő alatt is remek eredményeket tudsz elérni. E módszerek közül a HIIT edzés magas intenzitású szakaszos testmozgás bemutatásával kezdtük, mely heti 3 alkalommal percet vesz igénybe.

Rendkívüli hatékonyságáról korábban írtunk már korábban a Fittésmost oldalon.

Napi 4 perc alatt fitten és jó formában: TABATA | Fitt és most

Ez azt jelenti, hogy 20 másodperc intenzív testmozgást, 10 másodperc pihenés követ, melyből összesen 8 kört csinálunk, így 4 perc alatt a teljes gyakorlatsorral készen is vagyunk.

A Tabata története ban Dr. Izumi Tabata egy forradalmi tanulmányt tett közzé, mely a Japán gyorskorcsolyázó olimpiai csapatnál végzett kísérlet eredményeit mutatta be a rövid, intenzív edzések hatásáról.

Úszógumigyilkos edzés állva, kezdőknek is - 10 perc a gyönyörű hasizomért

A kísérlet során az egyik csoport minden nap a fent leírt Tabata protokollt követte: napi 4 percet gyakorolt spinning kerékpáron. A kontrollcsoport pedig 60 percet csinálta ugyanezt, közepes intenzitással. Az eredmény megdöbbentő volt: mindkét csoport erőnléte és aerob teljesítménye ugyanolyan mértékben javult. Mire jó a Tabata?

Tabata edzés-rendkívül hatékony, rövid idő alatt kiugró eredmény

Korábban úgy tudtuk, hogy minél többet vagyunk a futópadon, vagy a spinningen, annál több zsírt égetünk. Pedig a lényeg nem a gyakorlásra szánt idő, hanem az, hogyan végezzük az edzést.

A kutatások azt mutatják, hogy a hagyományos módon végzett kardió gyakorlatok zsírégető hatása sokkal alacsonyabb, mint a magas intenzitású edzéseké. Nagyon 3 perc zsírégető tabata kell lenned, hogy napi 4 percre azt mondd, hogy erre nincs időm. Ha rendszeressé teszed és elsajátítod a technikát, valamint megtanulsz néhány gyakorlatot, hamarosan azt veszed észre, hogy várod az edzéseket, jól érzed magad utána és a pozitív eredmények pedig jönnek maguktól.

Az izomvesztés veszélye közismert a hosszú kardió gyakorlatok során. Ha hatékony fogyókúrát szeretnél, a célod nem az izmok leépítése, hanem a zsírégetés.

Mi a tabata?

És pont ez, amit a Tabata csinál. Az intenzív edzések, így a Tabata is feltúrbózza az anyagcserét, a BMR szintet, például szörösére emelik.

súlycsökkenés és szubsztrát oxidáció

Kész vagy a Tabatára? Fontos az intenzitás és a gyakorlatok kiválasztása, a megfelelő bemelegítés a sérülések elkerülése érdekében. Győződj meg róla, hogy fizikailag megfelelő kondícióban vagy az intenzív gyakorlatok elvégzésére.

4 perces szuperintenzív, zsírégető Tabata edzés - BodyBuilding - Ép testben ép lélek

Ha kezdő vagy az edzésben, vagy még nem érzed úgy, hogy jó formában vagy, kezdj a hagyományos HIIT edzéssel. Aztán idővel beépíthetsz az edzésprogramodba 2 perces Tabatákat, ami 4 szetet jelent, és fokozatosan emelheted 8-ig.

ut austin fogyás

Ne felejtsd el, hogy ezt a módszert olimpikonok számára fejlesztették ki, tehát arra készülj, hogy a 4 perc kemény lesz! Gyakran észre fogod venni néhány Tabata gyakrolás után, hogy amikor végeztél a 3 perc zsírégető tabata perccel, úgy érzed, hogy most kezdesz belejönni.

Használd ki ezeket és folytasd erőnléti edzéssel, vagy akár lazább kardióval úgy 10 percen át.

normál fogyás icd 10

A Tabata egy kitűnó módszer arra is, hogy izgalmasabbá és hatékonyabbá tedd a jelenlegi edzésrutinod. Fontos, hogy folyamatosan újabb kihívást állíts magad elé, időnként emeld a lécet, így jobb eredményeket fogsz elérni.

Tabata Gyakorlatok Ha edzőteremben végzed a Tabatát, a futópad és a spinning is alkalmas erre a célra.

Hogyan nézzen ki egy ilyen edzés?

Otthon a következő néhány gyakorlat variálásával állíthatod össze saját Tabata trainiged. Végezheted ugyanazt a gyakorlatot a teljes edzés alatt nyolcszor ismételve, vagy két edzésfaját váltogatva, vagy akár a teljes gyakorlatsort végigcsinálhatod.

  • Írta: Gergelyfi Róbert
  • A tabata a Te edzés mödszered, ha egy tényleg intenzív zsírégető edzést keresel!
  • Fogyás karzsír

A gyakorlatok összeállítását teljesen szabadon választhatod meg. Helyben futás magas lábemeléssel — 20 másodperc — Tartsd a felső tested egyenesen, futás közben emeld a térded olyan magasra, amilyenre csak tudod. Pihenő: 10 másodperc Pihenő: 10 másodperc Guggolás felugrással — 20 másodperc Terpeszállásból csípőszélesség indulunk, majd ereszkedjünk le egyenes háttal, mintha egy székre akarnánk leülni, majd ugorjunk fel és kiinduló állásba érkezzünk vissza a talajra.

Pihenő: 10 másodperc Fekvőtámasz — 20 másodperc Fekvőtámasz ahaladóknak Pihenő: 10 másodperc Kitörés — 20 másodperc Alapállás, kéz a csípőn. Ereszkedjünk le a jobb térdünkre, majd emelkedjünk fel kiinduló állásba.

Kezd bele most!

Ezután ereszkedjünk le a bal térdünkre és visszatérünk alapállásba. Ezt végezzük ütemesen, folyamatosan. Pihenő: 10 másodperc Jumping jack — terpeszugrás — 20 másodperc Alaphelyzetből indulunk. Terpeszugrással a karok oldalsó középtartásba lendülnek, majd vissza alaphelyzetbe. Pihenő: 10 másodperc Hegymászás talajon — 20 másodperc Fekvőtámasz pozícióból indulunk.

A jobb lábbal ugorjunk a könyökünk magasságáig, míg a másik láb nyújtva marad a kiinduló pozícióban, majd a bal lábbal ugrunk a könyökünkig és ezt ütemesen, felváltva végezzük. Pihenő: 10 másodperc Tabata alkalmazások Tabata timer Kitünő alkalmazás a Tabata gyakorlásához!

A tabata története

Ha a Tabata edzést választod, akkor pontosan a fent leírtak szerint 8 x 20 másodperces intenzív szakaszokat mindig 8 x 10 másodperces pihenő követ. A program minden szakasz végén más hangjelzést ad, így pontosan tudod tartani az edzés ritmusát! Az alkalmazás hátránya, hogy csupán két edzést tudsz lementeni, ha ennél többet szeretnél már pénzt kérnek és ez nem szimpatikus. Időzítsére viszont tökéletes az ingyenes verzió!!!!

A legjobb alkalmazásokról kardió gyakorlatokhoz pedig itt olvashatsz.