A fogyás leállt

Hiába jársz edzőterembe, és eszel egészségesebben, mint valaha, megáll a fogyás? Ez a stagnálás az egyik legfurcsább jelenség a fogyás során, de néhány kutatási eredmény rávilágít az okára.

Az American Council on Exercise es kutatása során a tudósok azt találták, hogy a megoldás kulcsa egyetlen dolog: az intenzitás.

A fogyás stagnálásának alapvető oka

A magas intenzitású edzésre jobban reagáltak az alanyok. Nem mindegy, hogy milyen mozgás A kutatás során mindkét csoport egy 13 hetes programban vett részt.

Talán számodra is ismerős a helyzet, hogy bár elhatározod, leadsz néhány plusz kilót, a kezdeti sikereket nem követi a folytatás, a súlyvesztés megfeneklik. A jelenség gyakori, igazából mindenkivel előfordul, a fogyás leállt a legtökéletesebben edző és táplálkozó sportolókkal is. Ha megáll a fogyás, kicsivel több mozgásra, kevesebb szénhidrátra, az edzési technikák megváltoztatása lehet szükség - mondja Kremer Kaposi Péter személyi edző. Fontos a megfelelően összeállított étrend A minőségi - tehát zsír- nem pedig izomveszteséggel járó - fogyás alapja egy jól összeállított étrend, ami megfelelő arányban és mennyiségben tartalmazza mind a makrotápanyagokat - fehérje, zsír, szénhidrát - mind a mikrotápanyagokat - ásványi anyagok, vitaminok - magyarázza Kremer Kaposi Péter. Az alapkoncepció mindig az, hogy amíg heti fél-egy kilót veszítesz a testsúlyodból edzés segítségével, addig egyrészt biztos lehetsz benne, hogy a testsúlycsökkenés nem izomveszteség, másrészt az étrendeden nem kell változtatnod.

Heti háromszor edzettek, az első kilenc héten napi 25, az utolsó négyen napi 50 percig. Az általános csoport köredzéseket csinált.

Segítség, megállt a fogyás! Mit tegyek?

Az intenzív mozgásokra szakosodott csoport is köredzéseket végzett, de olyan gépeken, melyek szabad mozgást tettek lehetővé, és hétről hétre emelték az intenzitást és az ismétlések számát. A következő gyakorlatok szerepeltek a programjukban. Fitlabdás köredzés - csípőhíd, guggolás, orosz twist és plankolás. Térdelve vagy állva végzett favágó. Súlyzós guggolás.

leo cullen fogyás

Állásban végzett egykezes, kábeles evezés. Lépcsőzés 15 centi magas lépcsőre, súlyzóval.

okostelefonos alkalmazások fogyáshoz

Módosított felülések. A fogyás leállt jelentősen javult a testzsírarányuk, a vérnyomásuk, az egyensúlyérzékük, az izomerejük is.

dieta slabit femei

Az eredmény nyitja az intenzitás. A hagyományos edzőtermi gyakorlatok nagy része nem kifejezetten intenzív.

Megállt a fogyás! Mit tegyek?

Az edzőtermi gépeknél is többnyire csak egy izomcsoport mozog. A kardió edzések esetében pedig a zsírégető zóna korlátozza az intenzitást.

Post comments: 7 hozzászólás Kitartóan diétázol, de megállt a fogyás? Mi az oka ennek és mit lehet tenni ilyenkor? Most észnél kell lenni! Ne állj két óránként a mérlegre! Lehet, hogy semmin nem kell változtatnod, csak várnod kell egy kicsit.

Persze alapvetően minden edzés jó edzés, de ez a kutatás rámutat, hogy az intenzitás fontosabb, mint az edzésre fordított idő. Így olyan edzést érdemes választani, ami az egész testet megmozgatja, és elég dinamikus.