Intervallum edzés elméletben és gyakorlatban

Zsírégető hiit sprint

HIIT edzés útmutató: Az intervallum edzés előnyei és működése

HIIT edzés útmutató: Az intervallum edzés előnyei és működése Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Az már nagyon régóta ismert, hogy a kardio edzés megpörget, ezért rengeteg kalóriát éget — tehát diétához vagy az állóképesség fejlesztéséhez tökéletes.

  • Epx zsírégető
  • Intervallum edzés - a legjobb zsírégető edzés?
  • Véglegesen távolítsa el a zsírt Hiit sprint fogyásért.
  • A fogyás, fogyókúra, zsírégetés mindig is központi kérdés, de a módszerek időről időre változnak.

Egyetlen egy probléma van vele: sok időt vesz igénybe. Ezért szépen lassan elkezdte felütni a fejét egy új trend, amit csak HIIT edzésnek neveznek. De mi is ez, mik az előnyei, hogyan működik, és miként lehet a legjobban végezni?

AZ INTERVALLUM EDZÉS ELŐNYEI

Ez magyarul a Magas Intenzitású Intervallum Edzés lenne, de a legtöbben csak intervallum edzésnek nevezik. Rengeteg fajtája van, például a tabata, gibala, fartlek… De a lényege nem más, mint hogy egy rövid, nagyon intenzív munkaszakaszt egy hosszabb és lazább pihenő szakasz vált fel.

zsírégető hiit sprint

Az egésznek az a célja, hogy a munkaszakaszban a pulzusnak el kell érnie a maximális értéket ból kivonva az életkor, tehát egy 30 éves esetében Ez csak úgy lehetséges, hogy mindent beleadsz, tehát futás esetében például a lehető leggyorsabb sprintet jelent, pihenő szakaszban pedig lassú sétát.

Általában másodpercig érdemes csinálni a sprint szakaszt, hiszen ez az az időintervallum, amíg a maximális teljesítmény fenntartható, utána már akaratlanul is elkezd lassulni az ember. Amikor valaki kezdő, ennél akár jóval kevesebb is lehet a munkaszakasz hossza, a pihenő szakasz pedig jóval több.

A legrövidebb út a kockás hashoz: a HIIT edzés - ecojet.hu

Annyit érdemes pihenni, hogy a pulzus visszaálljon körülbelül a normál állapotba. Kezdőként ez akár perceket is igénybe vehet, de ahogy fejlődsz, úgy hosszabbodnak majd a munkaszakaszok, és úgy csökkennek a pihenő szakaszok. De miért lett ez a látszólag nem túl hatásos mozgásforma a zsírégető hiit sprint egyik legnépszerűbb edzésmódszere? Szinte hetente napvilágot lát egy kutatási eredmény, ami azt taglalja, hogy a HIIT edzés mennyivel hatékonyabb, mint bármely más aerob edzés a zsírégetést tekintve.

Ez azért van, mert a testünk oxigén-felhasználása megnövekszik edzés után, legyen szó bármelyik edzésfajtáról. De ez a HIIT esetében olyan számottevő mértékben növekszik, hogy maga az edzés után még 24 órán keresztül pörög az anyagcsere!

Hivatalosan is jobb a sprint, mint a kocogás!

A másik fontos szempont minden zsírégető torna esetében, hogy minimális legyen az izomveszteség, hiszen hiába nyomsz 5 kilóval kevesebbet a mérlegen, ha annak a nagy része izomveszteség. Az intervallum edzés sok más aerob mozgással ellentétben hihetetlenül megdolgoztatja az egész testet, zsírégető hiit sprint a sprintek közben sokkal inkább használjuk a testünket és a végtagjainkat, mint egy monoton aerob edzés során.

Ráadásul elég rövidek a sprint szakaszok ahhoz, hogy ne bontsák az izmokat.

zsírégető hiit sprint

Az izomvesztés elkerülése az egyik legfontosabb feladat a diéta során. Nagy mennyiségű fehérjebevitellel minimalizálható az izomvesztés, de ezt szilárd tápanyagból rettentően nehéz bevinni, ezért javasolt valamilyen táplálékkiegészítő használata.

Zsírégető hiit sprint kipróbálni több ízben is — erre is lehetőséged van az egy adagos tasakokkal. Bárhol, dl karcsúsító Mivel nem kell hozzá semmiféle gép vagy súly, ezért bárhol, bármikor végezhető — akár otthon is!

HIIT edzés útmutató: Az intervallum edzés előnyei és működése

Ez nagyon nagy rugalmasságot ad, hiszen nem kell utazással tölteni az időt, elég csak kimenni az utcára, és már kezdődhet is. Amikor pedig a HIIT edzés otthon történik, akkor még sportfelszerelésre sincs feltétlenül szükség. Azt azért fontos megemlíteni, hogy egy konditerem mindig nagyobb szabadságot ad, mert rengeteg gép és eszköz segíti a gyakorlatokat — de ha valakinek nagyon fontos a rugalmasság, akkor ez tökéletes módszer a súlyvesztéshez.

zsírégető hiit sprint

A gyorsasághoz köthető még egy hatalmas előnye! Időspórolás Amellett, hogy bárhol elvégezheted, a HIIT edzés időtartama is nagyon kecsegtető, zsírégető hiit sprint perc alatt elvégezhető.

A lényeg, hogy a munkaszakaszban elérd a maximális pulzusszámot, a pihenőszakasznál pedig engedd, hogy visszaálljon alapjáratba.

Termékek, amik érdekelhetnek:

Bár az egyik leghatékonyabb edzésforma, és rengeteg időt tud spórolni neked, kezdőként érdemes más gyakorlat után nézned, mert eleinte nem ritka az erős szédülés, hányinger a gyakorlatoknál, hiszen a szervezet elég nagy terhelést kaphat, és a maximális pulzustartományban dolgozni kontroll nélkül nagyon veszélyes! Amikor már gyakorlottá válsz a különböző aerob mozgásokban, és elég nagy tapasztalatot szerzel — csak akkor térj vissza a HIIT edzés tanulmányozásához!

Amennyiben pedig már haladó vagy, de bármiféle egészségügyi problémád van, mindenképp konzultálj előtte az orvosoddal, mielőtt nekiállsz az intervallum edzéseknek! Nincs más dolgod, mint egy hosszas és teljeskörű bemelegítés!

HIIT EDZÉS – GYORSTALPALÓ

A könnyebbség kedvéért érdemes beállítanod a telefonodon az időzítőt, ami szól 30 másodpercnél, hogy ideje megállni. Az időarányok nem kőbe vésett szabályok, nyugodtan eltérhetsz.

HIIT (High Intensity Interval Training) 24 jam membakar lemak

Ha te csak 20 másodpercet bírsz eleinte, nincsen semmi gond, pihenésnél is nyugodtan hagyhatsz több időt, a lényeg, hogy visszatérjen a pulzusod az alapjáratba. HIIT edzés otthon Otthon, tekintve, hogy sokaknak kevés hely áll rendelkezésre, gépek pedig egyáltalán nem, talán a legjobb gyakorlat a helyben futás magas térdemeléssel, a jumping jack, vagy a guggolásból felugrás.

HIIT kardióedzés otthon – zsírégetés felsőfokon!

Itt is hasonló a menetrend, mint a futás esetében. Extra Annak érdekében, hogy a edzésed végéig bírd a fokozott tempót és megőrizhesd a már meglévő izomtömeged, érdemes lehet bevetned edzés előtt perccel egy adag Ami-NO Xpress -t.

Mivel a termék nem tartalmaz koffeint, így nem kell tartanod attól, hogy tovább emeli - az edzés alatti, már amúgy is magas pulzus számod.