EZ IS ÉRDEKELHET!

Súlygyarapodás és fogyás. 1. A szervezetünk edzés után visszatartja a vizet

Hogyan lehet fogyni 40 után? A súlygyarapodás okai Publikálva:

Hírek Címkék Sokan panaszkodnak, hogy fogyókúráznak és ahelyett, hogy csökkenne a testsúlyuk, épp ellenkezőleg, hízni kezdenek. Az okokról kérdeztük Barcza Zsuzsanna dietetikust. Miért alakulhat ki a fogyókúra mellett hízás? Gyakori ok, hogy, mint a nevében is benne van, kúra, vagyis a megszokotthoz képest valami más történik. Ami, ha hirtelen változást jelent, a szervezet vészreakcióit váltja ki. Mivel jár ez?

Optimális testsúly elérése

Sokan egyik napról a másikra váltanak át a hosszú évek óta jellemző táplálkozásukból valami teljesen másba. A szervezet ebből azt érzékeli, hogy ami eddig megszokott volt számára, az most drasztikusan megváltozik és ezt egyfajta sokkhatásként éli meg.

súlygyarapodás és fogyás

A sokk ellen pedig védekezni kell, ami úgy fog végbemenni, hogy mindent, amit hasznosítható tápanyagként érzékel, hasznosítani fog. Vagyis beépít és raktároz a további sokkhatás kezelhetősége érdekében és beindul a hízás. Épp ezért a siker egyik alapja a fokozatos átállás.

Népszerű manapság a szénhidrátok elhagyására épülő fogyókúra.

Védekezőtaktika

Lehet ezzel fogyni? Lehet, de nem érdemes.

súlygyarapodás és fogyás

Azt kell figyelembe venni, hogy a szervezet minden folyamatához energia szükséges és ha nincs meg az energia forrás, a szénhidrát, akkor az leépüléshez vezet. Ha alacsony a szénhidrát bevitel, a szervezet energia forrást keres a működéséhez és először a máj raktáraiból építi le a cukrot, majd következőként a fehérjéket, tehát az izmokat alakítja át szénhidráttá.

Segítség! Fogyókúrázok és hízok!

Így lehet izomból fogyni. Ahogyan megnövekszik a szénhidrát bevitel, vagy véget ér a diéta, beindul a hízás, mert a szervezet az izmot leépítette és ennek a súlygyarapodás és fogyás már összetettebb folyamat.

súlygyarapodás és fogyás

Ugyanakkor normálisan az izmok nagy energia felhasználók. Emellett az alacsony szénhidrát bevitel energiátlanság érzethez, gyengeséghez, fáradtsághoz, rossz közérzethez is vezet.

Ha valaki jól szeretne szénhidrátot bevinni, megfelelőek a teljes 15 hét karcsúbb pékáruk, zabpehely, banán, bab, lencse, borsó, barna rizs.

Igaz-e, súlygyarapodás és fogyás vannak élelmiszerek, amelyeket nem szabad együtt enni? Például, ha a szénhidrát zsiradékként kerül a szervezetbe, raktározáshoz vezet, vagyis hízáshoz.

Tapasztalatból ismerjük ezt, ilyen a csokoládé, a sütemények.

Mikortól számít valaki elhízottnak, vagy éppen túl vékonynak?

Ezért is javasolt, hogyha valaki édesre vágyik, egyen inkább gyümölcsöt, hiszen az nem szénhidrát és zsír kombináció. Ne tévesszük soha szem elől, hogy a szervezet célja a biztonságos működés, ennek része a raktározás.

(Hasi) hízás okai változókorban - Hogyan csökkentsük a hasi zsírt? - Almapapi Életmód 50+

Hasonlóan, ne párosítsunk húst szénhidráttal, így például rizzsel, vagy keményítővel, ilyen például a burgonya, mert ezekhez különböző emésztőnedvek szükségesek, amelyek részben kioltják egymás hatását. Az étel lényegesen több időt tölt a gyomorban, károsító folyamatokat beindítva.

2. Hízás intenzív edzés után pár nappal

Gyomorsav túltengés, káros anyagok termelődése, puffadás, sok minden beindulhat. A zöldségek nem igényelnek különleges emésztőnedveket és enzimeket tartalmaznak, ezért is javasoljuk, hogy húst zöldség körettel fogyasszunk, a gyomor gyorsabban és a tápanyagokat hatékonyabban tudja feldolgozni. Az is szempont, hogy először mindig súlygyarapodás és fogyás gyorsabban emészthető ételeket fogyasszuk és a nehezebben emészthetőket csak ezek után. A gyorsabban emészthető ételek nem súlygyarapodás és fogyás megelőzni a nehezebben lebonthatóakat a gyomorban súlygyarapodás és fogyás erjedési folyamatok indulhatnak be, kellemetlen tünetekkel.

Bár sokan azt gondolják, hogy egészséges, mégis ezért nem javasolt, hogy gyümölcsöt záró fogasként együnk.

súlygyarapodás és fogyás